« بسم الله الرحمن الرحیم»

 

نحوه پیدا کردن تعداد کلمات در مایکروسافت ورد

هنگامی که شما در حال انجام تکالیف ، پروژه ها یا تدوین یک متن در مایکروسافت ورد هستید ، ممکن است شمارش تعداد کلمات استفاده شده در فایل وردی که روی آن کار میکنید برای شما دارای اهمیت باشد. خوشبختانه کار با نرم افزار ورد بسیار ساده است و ابزار های متنوع این برنامه در تمامی ورژن ها این امکان را در اختیار شما قرار میدهد تا تعداد کلمات استفاده شده را بدانید ، این امکان در دسکتاپ ، موبایل یا نرم افزار آنلاین قابل دسترسی میباشد. به راحتی روی منوی مورد نظر کلیک کنید (‌بر اساس نسخه مورد استفاده ) سپس گزینه شمارش کلمات را انتخاب کنید و حالا اطلاعات مورد نیاز در اختیار شما میباشد.

 

«‌ورد برای PC & MAC »

1.  برنامه مایکروسافت ورد را اجرا کنید. این کار با دوبار کلیک روی آیکون نرم افزار موجود روی صفحه شما (در Taskbar(Windows) & Dock(Mac)) صورت میگیرد . اگر شما این آیکون را نمی بینید ، روی منوی “ Start”  در گوشه سمت چپ پایین صفحه کامپیوتر خود کلیک کنید. سپس “ All Programs” را انتخاب کنید و آنرا پایین بکشید تا نرم افزار مایکروسافت ورد را بیابید.

  •  در کامپیوتر های مک (mac) روی آیکون launchpad ( علامت آن موشک خاکستری است ) را انتخاب کنید و سپس روی قسمت dock  کلیک کنید. سپس در نوار جستجوی بالای صفحه کلمه “Word” را تایپ کنید.

2.  به قسمت فایل های موجود بروید. ابتدا گزینه document را انتخاب کنید ،سپس به منوی file  بروید، و روی open کلیک کنید. یک مستطیل که در برگیرنده لیستی از فایل های در دسترس است به شما نمایش داده خواهد شد.

3.  فایل مورد نظر خود را بیابید. میتوانید در این لیست فایل مورد نظر خود را بیابید و روی آن کلیک کنید تا پر رنگ شود سپس روی گزینه open  در گوشه پایین سمت راست مستطیل نمایش داده شده کلیک کنید.

4.  روی منوی tools کلیک کنید. هنگامی که فایل را باز کردید ، منوی tools را که در وسط پنجره وجود دارد انتخاب کنید.

  •  این مرحله تنها در سیستم عامل مک (mac ) کاربرد دارد.

5.  در منوی ظاهر شده گزینه word count  را بیابید. منوی tools را پایین بکشید و روی گزینه word count  کلیک کنید.

  •  اگر شما از mac استفاده نمیکنید ، گزینه tools را در بالای صفحه نخواهید دید. در این صورت به منوی Review که در قسمت بالایی فایل شما قرار دارد بروید  سپس روی گزینه word count که در سمت چپ این منو قرار دارد،  کلیک کنید.

6.  شمارش کلمات برای شما نمایش داده میشود. مستطیل نمایش داده شده شامل تعداد کلمات ، حروف ، پاراگراف ها ، خط ها و صفحاتی میشود که در فایل مورد نظر شما استفاده شده است.

  •   در برخی از فایل ها ، گزینه شمارش کلمات به صورت خودکار در نوار پایین صفحه و در سمت چپ پنجره فایل مورد نظر نمایش داده شده است . با کلیک روی گزینه word count  میتوانید اطلاعات اضافه تر مانند ؛ تعداد صفحات و حروف استفاده شده را به دست آورید.

« پیدا کردن تعداد کلمات در یک قسمت خاص متن»

 

1. نشان تایپ را در ابتدای متنی که میخواهید آن را شمارش  کنید قرار دهید. روی ابتدای جمله ، پاراگراف یا قسمتی از متن که میخواهید کلمات آن را شمارش کنید کلیک کنید.

2. قسمت مورد نظر متن را هایلایت کنید . نشانگر تایپ خود را تا انتهای قسمت مورد نظر بکشید. اکنون قسمت مورد نظر باید با رنگ آبی هایلایت شده باشد.

3.  روی منوی Tools کلیک کنید. روی منوی  Tools  که در وسط قسمت بالایی فایلی که روی آن کار میکنید کلیک کنید.

4. روی گزینه شمارش کلمات (word count)  کلیک کنید. از منوی کشویی Tools گزینه شمارش کلمات را انتخاب کنید. مستطیلی از تعداد کلمات ،‌ حروف ، خط ها ، صفحات و پاراگراف روی صفحه شما نمایش داده خواهد شد. 

  •  گزینه شمارش کلمات برای بخش انتخاب شده معمولا در نوار پایینی فایل شما نمایش داده خواهد شد.

 

« ورد در موبایل »

 1. برنامه مایکروسافت ورد را در موبایل خود اجرا کنید. در گوشی هوشمند یا تبلت خود ، روی برنامه ورد کلیک کنید تا این برنامه اجرا شود .

2. فایل را باز کنید. این برنامه معمولا آخرین فایلی را که روی آن کار میکردید نمایش خواهد داد. و اگرنه ،‌شما لیستی از فایل هایی که اخیرا روی آن ها کار میکردید را مشاهده خواهید کرد. روی فایلی که میخواهید روی آن کار کنید کلیک کنید.

3. روی منوی Edit کلیک کنید. هنگامی که شما فایل مورد نظر خود را باز کردید ،‌ روی منوی Edit کلیک کنید‌ (علامت این منو حرف “A”  به همراه یک مداد است) این گزینه در قسمت بالای صفحه و در مرکز آن قرار دارد. این منو در نیمه پایینی صفحه شما باز خواهد شد.

در برنامه ورد برای آیپد ، کافی است روی منوی “Review” در قسمت بالای صفحه و در مرکز آن کلیک کنید.

4. روی گزینه Home کلیک کنید. این گزینه در سمت چپ منوی Edit قرار دارد. روی این منو کلیک کنید تا باز شود.

5. روی گزینه Review کلیک کنید. روی گزینه  Review در منوی Home کلیک کنید.

6. گزینه شمارش کلمات (Word Count) کلیک کنید. این گزینه در بخش Review قرار دارد ، زمانی که روی آن کلیک کنید، تعداد کلمات ، حروف‌ و صفحات مورد استفاده شما در این فایل نشان داده خواهد شد.

  •  در آیپد ، گزینه شمارش کلمات یک آیکون است . چند خط با اعداد  “123” که در قسمت بالا و سمت چپ صفحه نشان داده شده است ، این منو زیر منوی  Review قرار دارد.
  • برای هایلایت کردن یک قسمت از متن با انگشت خود روی متن دلخواه ضربه بزنید، سپس گزینه  Word Count را انتخاب کنید تا تعداد کلمات استفاده شده در قسمت هایلایت شده به شما نشان داده شود.

« برنامه ورد آنلاین »

1.  برنامه ورد آنلاین را اجرا کنید. به سایت office.live.com بروید و سپس با استفاده از Microsoft ID و رمز عبور خود یا با انتخاب گزینه ورود آزاد (Free) وارد شوید.

2.  فایل مورد نظر خود را باز کنید . در سمت چپ صفحه خود ، قسمت فایل های اخیر را انتخاب کنید.

3.  بازبینی شمارش کلمات (word count). هنگامی که فایل را باز میکنید، قسمت پایین سمت چپ را چک کنید. گزینه شمارش کلمات به طور خودکار در نوار پایین نمایش داده شده است.

 

منبع : wikihow.com