« بسم الله الرحمن و الرحیم »

نحوه تعیین زمان خاموش شدن صفحه تلفن همراه اندروید

اگر شما مدتی با تلفن همراه خود کار نکنید و صفحه آن را لمس نکنید‌ ، صفحه نمایش شما خاموش خواهد شد. اگر مدت زمان خاموش نشدن صفحه تلفن شما بعد از کنار گذاشتن آن طولانی باشد باعث مصرف بیشتر انرژی باتری تلفن همراه شما میگردد. در این مقاله میخواهیم به شما آموزش دهیم چگونه بر حسب نیازتان این زمان را تنظیم کنید.

 

1. تنظیمات گوشی همراه اندروید خود را باز کنید. علامت این برنامه شبیه به یک چرخ دنده است که درمنوی برنامه های شما قرار دارد.

  •  همچنین ، شما میتوانید با پایین کشیدن نوار بالای صفحه تلفن همراهتان و کلیک بر روی آیکونی که شبیه به چرخ دنده است این برنامه را باز کنید.

 


2. روی گزینه «‌نمایش صفحه ( display )‌» کلیک کنید. شما در بیشتر تلفن های همراه اندرویدی این گزینه را مشاهده میکنید ، البته ممکن است این گزینه در برخی از مدل ها با نام دیگری وجود داشته باشد.

3. روی گزینه«زمان خاموش شدن صفحه نمایش(screen timeout) کلیک کنید. اگر شما از برند سامسونگ استفاده میکنید این گزینه را در اواسط منو پیدا خواهید کرد.

  •   اگر شما از برندها و یا مدل های دیگری استفاده میکنید ، ممکن است لازم باشد ابتدا روی گزینه « پیشرفته (advanced) » و سپس روی گزینه «‌زمان خاموش شدن صفحه نمایش (screen timeout یا گزینه «به خواب رفتن  (sleep کلیک کنید. اگر پیدا کردن این گزینه برای شما دشوار است ابتدا روی ذره بین که در گوشه سمت راست بالای صفحه تنظیمات قرار دارد کلیک کنید و سپس اسم گزینه «‌زمان خاموش شدن صفحه نمایش (screen timeout یا گزینه «به خواب رفتن  (sleep را در نوار جستجو ، سرچ کنید.

4. انتخاب کنید میخواهید چه مدت زمانی صفحه نمایش شما روشن بماند.  در این مرحله باید زمانی را که میخواهید تلفن همراه یا تبلت شما قبل از خاموش شدن ، با صفحه روشن سپری کند را انتخاب کنید ، کمترین گزینه  « ۱۵ ثانیه » است که کمترین میزان هدر رفت انرژی باتری شما را به همراه دارد . گزینه بعدی « ۳۰ ثانیه » است و مصرف بیشتری را به همراه دارد. هنگامی که شما گزینه مورد نظرتان را انتخاب کردید ، به سرعت در گوشی شما اعمال خواهد شد.

  •   بعضی از تلفن های همراه محدودیت هایی برای انتخاب دارند. برای مثال بعضی از تلفن های همراه اندرویدی به شما اجازه انتخاب زمان بیش از « ۵ دقیقه » را نمیدهند.

منبع: wikihow.com